Bunatati de Sarbatori CARE NU INGRASA

Iata ce ai de facut pentru a obtine o salata la fel de gustoasa, dar mai saraca in calorii:

? inlocuieste carnea de vita cu piept de curcan.

? inlocuieste cartofii cu cartofi dulci, care au un indice caloric mult mai mic.

? in loc de maioneza clasica, foloseste una vegetala, de soia. O gasesti la magazinele naturiste si este foarte gustoasa, iar ca aspect nu e mare diferenta.

? ca acritura, foloseste doar castraveti, nu si gogosari, care se pun la murat cu zahar.

De ce nu ai inlocui clasicele mezeluri cu un platou care sa contina aperitive dietetice facute de tine? Poti prepara rosii umplute cu salata de vinete, ardei gras umplut cu urda si marar, masline umplute cu pasta de ansoa si betisoare de morcov, telina sau ardei capia. Mai poti servi cuburi de mozzarela si de somon afumat sau salata de telina si morcovi, rase si amestecate cu o lingura de maioneza de soia. Ca sa arate bine pe platou, le poti aranja sub forma de minitarte.

Piftia de curcan e mult mai gustoasa decat cea de porc, si, evident, e mai sanatoasa. La prepararea ei se folosesc aripile si pulpele, cu tot cu piele, dar ca sa ai siguranta ca se va lega zeama, poti folosi si un pliculet de gelatina. Cand o decorezi, in loc de oua fierte foloseste legume – felii de morcov fiert sau murat, castraveciori acri etc.

Ingrediente: blat – 4 oua, 5 linguri de zahar, o lingura de ulei, o lingura de apa, un praf de copt, o fiola de esenta de rom, 6 linguri de faina; crema – 250 g mascarpone, 600 g capsune congelate, 2 plicuri de zahar vanilat, o fiola esenta de vanilie, 400 g smantana pentru frisca, 2 linguri de zahar pudra; decor – 200 g capsune si zmeura, menta proaspata.

Preparare: pentru blat, se mixeaza ouale cu zaharul. Se incorporeaza uleiul si apa, esenta de rom si praful de copt, apoi se adauga, treptat, faina. Aluatul se baga la cuptor intr-o tava unsa cu margarina si tapetata cu faina. Pentru crema, se decongeleaza fructele, iar sucul lasat se foloseste la insiropat blatul. Se bate smantana cu zaharul pana se face frisca si se da la rece. Se amesteca mascarpone cu vanilia. Se adauga fructele zdrobite, apoi se incorporeaza 5 linguri de frisca. Blatul se taie in doua si se insiropeaza cu sucul de fructe, putina apa si zaharul pudra. Se asaza blaturile cu crema la mijloc. Se orneaza cu frisca, fructe si menta.

Carnea alba de porc este chiar mai buna decat pieptul de pui, ne asigura nutritionistii. Asadar, un muschiulet de porc la tava, gatit simplu, cu putin ulei de masline, vin alb si mirodenii va fi alegerea perfecta. Ca garnitura, in loc de varza calita, prepara legume la abur: mazare, telina, morcov, fasole verde.

Prepara acasa carnatii, in loc sa-i cumperi, ca sa ai control asupra grasimii pe care o contin. Foloseste un amestec de carne de vita si de porc, avand grija ca vita sa predomine. Adauga condimente cu generozitate, dar zgarceste-te la sare. Apoi, in loc sa-i prajesti in ulei, gateste- i la cuptor sau pe gratar. Vor fi la fel de deliciosi, dar mult mai sanatosi.

Secretul unui cozonac care nu ingrasa este sa inlocuiesti untul cu margarina si sa-l umpli numai cu stafide, pentru ca nuca si zaharul ii cresc valoarea calorica. Iata cum prepari un panettone folosind aceste trucuri.

Ingrediente: 500 g faina, 6 galbenusuri, 40 g drojdie, 200 g margarina, 150 ml lapte, 200 g zahar pudra, un varf de lingurita de scortisoara, un varf de lingurita de cuisoare macinate, putina sare, coaja rasa de la o lamaie si de la o portocala, 150 g stafide, esenta de rom, o fiola esenta de vanilie; pentru uns – un galbenus; pentru decor – zahar pudra.

Preparare: se amesteca galbenusurile, zaharul, sarea, vanilia, drojdia, scortisoara, cuisoarele si laptele incalzit, apoi se adauga treptat margarina topita la bain-marie. Se incorporeaza usor si faina. Aluatul se bate cu mixerul 5 minute. Se muta pe masa de lucru, se presara coaja de lamaie si de portocala, stafidele inmuiate in esenta de rom si se framanta bine. Se unge o forma cu margarina si se tapeteaza cu hartie. Se ruleaza aluatul si se pune in forma. Se acopera cu un prosop si se tine la dospit la cald. Apoi se unge cu galbenusul batut si se da la cuptor 40-50 de minute. Se scoate din forma si se pudreaza cand se raceste.

Prin cateva trucuri simple, poti transforma reteta de sarmale mostenita de la mama sau de la bunica intr-una dietetica. Iata ce trebuie sa faci:

? prepara-ti acasa carnea, n-o cumpara gata tocata, pentru ca nu poti sti cata grasime contine. Alege pulpa de porc si de vita.

? cumpara-ti un vas roman si prepara sarmalele in el, in loc sa folosesti o cratita. Aburul care iese din peretii de ceramica ai vasului ajuta la gatirea sarmalelor fara a mai fi nevoie de adaos de grasime.

? nu adauga costita sau slanina, nici paine.

Sursa: LIBERTATEA

Adauga un comentariu

comentarii
Revista presei © 2013 Bez.ro · Toate drepturile rezervate
Drepturile de autor pentru stiri si imagini apartin publicatiilor mentionate in sursa.